Comarch OCR

Dzięki Comarch OCR, błyskawicznie wprowadzisz do rejestrów VAT każdą papierową fakturę – potrzebny Ci będzie jedynie skaner lub aparat fotograficzny i połączenie z Internetem.

Poszczególne kroki procesu wyglądają następująco:

Zobacz jak wygląda taki proces bezpośrednio w systemie 

Comarch OCR potrafi rozróżnić następujące pozycje z faktury:

  • numer NIP  – po znalezieniu numeru NIP sprzedawcy jest on sprawdzany w rejestrze GUS, po czym na dokument w rejestrze zakupu VAT przenoszone są dane pobrane z GUS,
  • numer dokumentu,
  • data wystawienia i sprzedaży,
  • forma płatności i termin płatności,
  • stawki VAT oraz kwoty,
  • numer rachunku bankowego.

Usługa OCR  jest przeznaczona do rozpoznawania znaków i całych tekstów w pliku graficznym – PDF, JPG. Zadaniem Comarch OCR jest rozpoznanie danych (np. kontrahentów, kwoty netto / brutto, VAT oraz numery faktur) przy użyciu tej technologii z zeskanowanych faktur, a następnie przeniesienie rozpoznanych danych do oprogramowania księgowego np. do rejestrów VAT.

Wprowadzenie usługi Comarch OCR w firmie niesie ze sobą wiele korzyści, jednak największą z nich jest oszczędność czasu. Dzięki temu rozwiązaniu pracownicy zajmujący się księgowością nie muszą już tracić godzin na żmudnym przepisywaniu papierowych faktur i wprowadzaniu ich do systemu. Robi to za nich program, a oni zaoszczędzony czas mogą przeznaczyć na bardziej wymagające zadania.

Nie bez znaczenia jest też fakt, że Comarch OCR połączony jest systemem ERP, przez co nie ma potrzeby przeprowadzania procesu integracji, czy kosztownego wdrożenia. Aby zacząć korzystać z pełni jego możliwości, wystarczy kliknąć odpowiednią ikonę w programie i wybrać odpowiadający naszym potrzebom miesięczny abonament.

 

Zainteresowało Cię to rozwiązanie?

Zadzwoń do nas Pokaż numer
lub napisz, pomożemy, podpowiemy.