Case study e-Pod

Klient: Spedimex Sp. z o.o.
Branża: Logistyka

Firma Spedimex, to jeden z liderów usług logistycznych w Polsce.

http://www.spedimex.pl

Wyzwania biznesowe

Głównym zadaniem rozwiązania jest zapewnienie komunikacji pomiędzy kurierami odpowiedzialnymi za podejmowanie i doręczenia przesyłek oraz spedytorami.

Zakres projektu

Stworzenie dedykowanej aplikacji MobilePOD na urządzenia przenośne.

Zastosowana technologia

  • Maszyny wirtulane: A2, A0
  • Redis Cache
  • Azure SQL
  • Sieć VPN

Rozwiązanie zostało oparte o aplikację IIS w technologii .NET Framework 4.5 oraz bazę danych Azure SQL.

Wymagania klienta

  • monitoring danych o stanie przesyłki na wszystkich etapach jej „podróży” w czasie rzeczywistym
  • zwiększenie efektywności obsługi i monitorowania wielu przesyłek drobnicowych, a tym, samym wielu
  • kierowców w jednym czasie

Rozwiązanie musiało być elastyczne i wydajne bez względu czy załadunek prowadzi zarówno kilku, jak i kilkuset kierowców.

Proces wdrożenia

Aplikacja została uruchomiona po 4 miesiącach.

Uzyskane korzyści biznesowe

  • Bieżąca informacja na temat przebiegu i poziomu realizacji trasy.
  • Monitoring pracy kurierów, zwiększenie efektywności
  • Wyeliminowanie dokumentów w formie papierowej
  • Eliminacja pomyłek przez zastosowanie kodów kreskowych
  • Optymalizacja kosztów pracy kurierów
  • Pełna informacja dla klienta w przypadku reklamacji (nieterminowe doręczenie)
  • Możliwość śledzenia przesyłki przez klienta
  • Eliminowanie pomyłek i nadużyć

Opinia klienta

Największą zaletą podjętej inwestycji jest przepływ danych w czasie rzeczywistym, a więc informacja trafia do klienta niemal natychmiast po doręczeniu przesyłki. Klient otrzymuje potwierdzenie drogą elektroniczną (e-POD) ze wskazaniem na mapie punktu dostawy, określoną godziną odbioru oraz podpisem osoby przyjmującej, a w razie wystąpienia anomalii również dokumentację zdjęciową. Dzięki automatyzacji pracy dane te są wiarygodne i rzetelne. Codziennie wystawiamy kilka tysięcy listów przewozowych, drukowanych w kilku kopiach. Wdrożenie terminali w dużym stopniu przełożyło się na wyeliminowanie dokumentacji papierowej.– mówi Sławomir Lewandowski, dyrektor ds. dystrybucji.

Zainteresowało Cię to rozwiązanie?

Zadzwoń do nas Pokaż numer
lub napisz, pomożemy, podpowiemy.