Case studies

Przemysł 4.0 – Wdrożenie oprogramowania klasy 4.0 dla grupy spółek produkcyjnych firmy PAFANA

Pafana od momentu założenia w 1945 roku wspiera rozwój swoich Klientów dostarczając efektywne rozwiązania w zakresie obróbki skrawaniem, jako lojalny partner, a zarazem kompetentny doradca.

Branża

Produkcja

Wyzwania biznesowe

Głównym wyzwaniem biznesowym klienta było wdrożenie oprogramowania, które pozwoli usprawnić i pogłębić kooperację grupy współpracujących ze sobą przedsiębiorstw, poprzez wprowadzanie i gromadzenie jednolitych danych oraz umożliwienie elektronicznego wykonywania operacji na zebranych danych. W ramach projektu miał być wdrożony system składający się z kilku modułów, znacznie usprawniających oraz ułatwiających optymalizację wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa i partnerów oraz zachodzących między nimi procesów.

Zakres projektu

  • Finanse i rachunkowość
  • Ewidencja środków trwałych
  • Inwentaryzacje
  • Kadry i płace
  • Handel i magazyny
  • Zaopatrzenie i logistyka
  • Elektroniczna komunikacja biznesowa – platforma B2B
  • Budżetowanie i controling
  • Produkcja (technologia, planowanie, koszty, zarządzanie)
  • Produkcja (rejestracja czasu wykonania zleceń produkcyjnych)
  • Zarządzanie Relacjami z Klientami CRM
  • Business Intelligence
  • Administracja systemu informatycznego

Zastosowana technologia

W projekcie zastosowaliśmy następujące technologie

  • Comarch ERP XL
  • Comarch ERP OPTIMA
  • GECOS MES
  • Microsoft SQL
  • Microsoft .NET
  • SAP Business Objects
Założenia projektu

Wymagania klienta

System w pełni zintegrowany, pracujący w oparciu o jedną bazę danych.

Jak przebiegała praca?

Proces wdrożenia ERP XL

Proces wdrożenia składał się z kilku etapów tj.

  • Analiza przedwdrożeniowa
  • Instalacja i konfiguracja
  • Migracja wstępna danych
  • Szkolenia
  • Migracja właściwa
  • Uruchomienie
  • Asysta techniczna
Efekt naszej pracy

Uzyskane korzyści biznesowe

zmniejszenie kosztów operacyjnych

zwiększenie rentowności produktów

przyśpieszenie obiegu informacji

eliminacja papierowego obiegu dokumentów

zwiększenie efektywności i szybkości obsługi stałych klientów

zmniejszenie błędów wynikających z czynnika ludzkiego

wzrost sprzedaży poprzez przyśpieszenie obsługi klienta

skrócenie czasu na przygotowanie analiz i raportów

poprawę planowania dzięki integracji wszystkich procesów biznesowych w jednym systemie

większa skalowalność systemu

Projekt był bardzo złożony, dlatego bardzo ważne było znalezienie doświadczonego partnera wdrożeniowego. Z perspektywy czasu okazało się, iż dokonaliśmy właściwego wyboru wybierając firmę GECOS Sp. z o.o. – Złotego Partnera firmy Comarch

Referencje

Opinia klienta

 

Szukasz rozwiązań dla swojej firmy?

Sprawdź ofertę rozwiązań
Zainteresowany podobnym rozwiązaniem ?

Potrzebujesz się skonsultować?

Jeśli zainteresowały cię rozwiązania z zakresu przemysłu 4.0 zapraszamy do kontaktu.

    Polityka prywatnosci
    Zarządzaj plikami cookies