System ERP Comarch XL posiada funkcjonalność rozliczania dokumentów zakupowych z rozchodami w banku w sposób automatyczny. Jednak rozliczanie dokumentów sprzedaży z wpłatami klientów nie jest już obsługiwane przez system ERP XL w sposób w pełni zautomatyzowany. Obecnie użytkownicy mogą parować ręcznie zapisy bankowe dotyczące wpłat klientów z konkretnymi fakturami sprzedaży jednak proces ten zajmuje dużo czasu a zwłaszcza kiedy w firmach handlowych tych faktur sprzedaży jest bardzo dużo.
Firma Gecos postanowiła zaprojektować własną aplikację o nazwie „Automatyczne e-Rozliczenia”, która na podstawie zidentyfikowanego rachunku bankowego przypisanego do klienta, treści opisu i wartości wpłaty automatycznie dopasowuje faktury sprzedaży klienta do jego wpłat. Po procesie rozliczenia wskazuje które zapisy udało się rozliczyć precyzyjnie, a które pozostają nadal do rozliczenia i wymagają ręcznej interwencji użytkownika. Aplikacja może również rozliczać zapłaty jako „pobrania” realizowane przez firmy spedytorskie. Do tego celu wymagane jest zestawienie od firmy kurierskiej zawierające szczegółowe wpłaty dotyczące poszczególnych dokumentów.
Znaczne zmniejszenie obciążenia czasowego pracowników zajmujących się płatnościami
Precyzyjne rozliczenie wpłat klientów z fakturami sprzedaży z dokładnością do kontrahenta , kwoty i rodzaju dokumentu
Znaczące zmniejszenie potencjalnych błędów ludzkich i złej alokacji dokumentów
Znaczne przyspieszenie całego procesu rozliczeń
Jeśli jesteś zainteresowany szczegółowym omówieniem rozwiązania Automatyczne E-Rozliczenia , zapraszamy do kontaktu z ekspertem GECOS.:
Jeśli jesteś zainteresowany szczegółowym omówieniem tego narzędzia, zapraszamy do kontaktu z ekspertem GECOS.: