W systemie Comarch ERP XL istnieje możliwość wysyłki powiadomień o niezapłaconych fakturach do klientów, jednak proces ten jest dość żmudny i czasochłonny, ponieważ wymaga to wyfiltrowania konkretnych faktur dla konkretnego klienta, oraz weryfikacji do kogo i na jaki adres email powinna zostać wysłana taka informacja. Takie działanie zwykle wykonuje konkretna osoba i musi poświęcić temu procesowi określony czas.
Opóźnienia w odzyskiwaniu płatności:
Bez systemu automatycznej windykacji, proces odzyskiwania płatności od dłużników może być bardziej czasochłonny i skomplikowany. Pracownicy muszą ręcznie monitorować terminy płatności
Wyższe koszty obsługi:
Ręczna windykacja wymaga zaangażowania zasobów ludzkich, które muszą poświęcać czas na śledzenie dłużników, komunikację z nimi i podejmowanie działań windykacyjnych.
Błędy i nieefektywność:
Proces windykacji oparty na ręcznej obsłudze może być bardziej podatny na błędy ludzkie.
Brak monitorowania i kontroli:
Bez automatycznego systemu windykacji firma może mieć trudności z monitorowaniem postępów windykacji i kontrolą nad procesem.
Utrata czasu i zasobów:
Proces ręcznej windykacji może wymagać znacznej ilości czasu i zasobów ludzkich. Pracownicy muszą kontaktować się z dłużnikami, rozmawiać z nimi telefonicznie, wysyłać e-maile, przygotowywać i wysyłać listy windykacyjne.
Jeśli jesteś zainteresowany szczegółowym omówieniem rozwiązania , zapraszamy do kontaktu z ekspertem GECOS.:
Firma Gecos opracowała specjalną, dedykowaną aplikację o nazwie Automatyczna e-Windykacja, która samodzielnie selekcjonuje dokumenty per klient według ustalonych wcześniej kryteriów, takich jak np. okres przekroczenia terminu płatności. Wyselekcjonowane w ten sposób dokumenty są przekazywane automatycznie do wiadomości email i wysyłane na wcześniej zdefiniowane e-maile na karcie kontrahenta. Wysyłka takich wiadomości odbywa się tylko do tych klientów, którzy powinni takie informacje otrzymywać. Informacje są wysyłane w pełni automatycznie mogą być też automatycznie ponawiane w określonych interwałach czasowych bez angażowania czasu pracowników.
Po wysyłce generowany jest raport gdzie pracownik odpowiedzialny za płatności może zweryfikować, jakie powiadomienia zostały wysłane i jakie i komu powiadomienia będą jeszcze wysłane.
Uwalniamy czas pracowników, którzy mogą wykonywać inne zadania
Eliminujemy potencjalne błędy w bardzo ważnym procesie dla organizacji
Podnosimy efektywność ściągania należności bez angażowania dodatkowych osób
Mamy wpływ na poprawę cashflow
Poznaj nasze case studies i sprawdź jak nasze rozwiązania pomogły naszym partnerom biznesowym.
Jeśli jesteś zainteresowany szczegółowym omówieniem tego narzędzia, zapraszamy do kontaktu z ekspertem GECOS.: