Aplikacja Comarch PPK przeznaczona jest do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych w firmie oraz za pośrednictwem biura rachunkowego. Jest ściśle zintegrowana z modułami kadrowo-płacowymi Comarch ERP HR, ale również współpracuje z systemami kadrowo-płacowymi innych producentów. Może więc działać samodzielnie.
Kluczowymi funkcjonalnościami aplikacji są: możliwość ewidencjonowania danych uczestników PPK, comiesięcznego naliczania i ewidencjonowania składek oraz przesyłania ich do wybranej instytucji finansowe
prowadzenie ewidencji pracowników
informacje o pracodawcy i wybranej instytucji finansowej zarządzającej PPK
integracja z Comarch ERP HR lub import danych z pliku
rejestr deklarowanych procentowych składek członkowskich dla PPK
rejestr wystąpień i przystąpień pracowników do i z PPK
naliczanie i ewidencja miesięcznych składek na PPK
generowanie plików zgłoszeniowych, wyrejestrowujących, aktualizujących dane dla instytucji finansowych
generowanie plików związanych z wypłatą transferową
informacje o przelewach składek, jakie należy wykonać po przesłaniu składek do instytucji finansowej
informowanie o najważniejszych zadaniach do wykonania oraz upływających terminach
generowanie plików o składkach na PPK dla instytucji finansowych
dostęp poprzez API dzięki czemu możliwa jest integracja z innymi systemami HR i oprogramowaniem kadrowo płacowym
funkcje wspierające użytkownika aplikacji w okresie autozapisu do Pracowniczych Planów Kapitałowych
Jeśli jesteś zainteresowany szczegółowym omówieniem Comarch PPK , zapraszamy do kontaktu z ekspertem GECOS.:
import informacji o transakcjach związanych z uczestnictwem pracowników w PPK, które instytucja finansowa jest zobowiązana przekazywać pracodawcy
wyszukanie i wysłanie z listy pracowników osób, których dane identyfikacyjne lub inne dane związane z uczestnictwem w PPK uległy zmianie
automatyczny import pracowników do aplikacji działającej w wersji samodzielnej
wydruk deklaracji związanych z PPK: oświadczenie o zawartych umowach o prowadzenie PPK, deklaracje dotyczące wpłat podstawowych i dodatkowych do PPK oraz wnioski o dokonywanie wpłat na PPK i zawarcie umowy o prowadzenie PPK
wybór trybu pracy w aplikacji zainstalowanej na stanowisku, na którym znajduje się także Comarch ERP HR – podczas logowania możesz zdecydować, czy aplikacja ma pracować w wersji samodzielnej (standalone) czy też ma współpracować z Comarch ERP HR
Jedną z najistotniejszych funkcjonalności aplikacji Comarch PPK jest możliwość wymiany danych z instytucjami finansowymi. Przedsiębiorca posiadający aplikację Comarch PPK może przekazać dane za pośrednictwem plików XML do każdej z instytucji oferujących prowadzenie i zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi.
Jeśli jesteś zainteresowany szczegółowym omówieniem tego narzędzia, zapraszamy do kontaktu z ekspertem GECOS.: