Case studies

Stworzenie dedykowanej aplikacji ePoD na urządzenia przenośne dla firmy Spedimex

Firma Spedimex, to jeden z liderów usług logistycznych w Polsce.

Firma

Spedimex Sp. z o.o.

Branża

Logistyka

Wyzwania biznesowe

Głównym zadaniem rozwiązania jest zapewnienie komunikacji pomiędzy kurierami odpowiedzialnymi za podejmowanie i doręczenia przesyłek oraz spedytorami.

Zakres projektu

Stworzenie dedykowanej aplikacji MobilePOD na urządzenia przenośne.

Zastosowana technologia

  • Maszyny wirtulane: A2, A0
  • Redis Cache
  • Azure SQL
  • Sieć VPN

Rozwiązanie zostało oparte o aplikację IIS w technologii .NET Framework 4.5 oraz bazę danych Azure SQL.

Założenia projektu

Wymagania klienta

  • monitoring danych o stanie przesyłki na wszystkich etapach jej „podróży” w czasie rzeczywistym
  • zwiększenie efektywności obsługi i monitorowania wielu przesyłek drobnicowych, a tym, samym wielu kierowców w jednym czasie

Rozwiązanie musiało być elastyczne i wydajne bez względu czy załadunek prowadzi zarówno kilku, jak i kilkuset kierowców.

Zwiększenie efektywności obsługi i monitorowania wielu przesyłek drobnicowych, a tym, samym wielu kierowców w jednym czasie

Rozwiązanie musiało być elastyczne i wydajne bez względu czy załadunek prowadzi zarówno kilku, jak i kilkuset kierowców

Jak przebiegała praca?

Proces wdrożenia mobile e-PoD

Aplikacja została uruchomiona po 4 miesiącach.

Efekt naszej pracy

Uzyskane korzyści biznesowe

Bieżąca informacja na temat przebiegu i poziomu realizacji trasy

Monitoring pracy kurierów, zwiększenie efektywności

Wyeliminowanie dokumentów w formie papierowej

Eliminacja pomyłek przez zastosowanie kodów kreskowych

Optymalizacja kosztów pracy kurierów

Pełna informacja dla klienta w przypadku reklamacji (nieterminowe doręczenie)

Możliwość śledzenia przesyłki przez klienta

Eliminowanie pomyłek i nadużyć

Największą zaletą podjętej inwestycji jest przepływ danych w czasie rzeczywistym, a więc informacja trafia do klienta niemal natychmiast po doręczeniu przesyłki. Klient otrzymuje potwierdzenie drogą elektroniczną (e-POD) ze wskazaniem na mapie punktu dostawy, określoną godziną odbioru oraz podpisem osoby przyjmującej, a w razie wystąpienia anomalii również dokumentację zdjęciową. Dzięki automatyzacji pracy dane te są wiarygodne i rzetelne. Codziennie wystawiamy kilka tysięcy listów przewozowych, drukowanych w kilku kopiach. Wdrożenie terminali w dużym stopniu przełożyło się na wyeliminowanie dokumentacji papierowej.

Sławomir Lewandowski

Dyrektor ds. dystrybucji | Spedimex Sp. z o.o.
Referencje

Opinia klienta

Firma GECOS podjęła się tego innowacyjnego projektu i stworzyła rozwiązanie “szyte na miarę” Dzięki aplikacji ePoD wygenerowaliśmy realne oszczędności oraz  wyeliminowaliśmy praktycznie błędy związane z obsługą dokumentacji papierowej. Współpraca z GECOS przebiegała sprawnie i terminowo.

Szukasz rozwiązań dla swojej firmy?

Sprawdź ofertę rozwiązań
Zainteresowany?

Potrzebujesz się skonsultować?

Jesteś zainteresowany podobnym rozwiązaniem w Twojej firmie? Skontaktuj się z nami.

    Polityka prywatnosci
    Zarządzaj plikami cookies