Blog

Jak wybrać partnera Comarch do współpracy?

Na rynku działa wielu aktywnych partnerów Comarch – są to zarówno osoby prowadzące jednoosobowe działalności gospodarcze, jak i małe oraz średnie firmy. Każdy z nich współpracuje z Comarch na różnych płaszczyznach, ale nie każdy jest w stanie zapewnić zasoby, które pozwolą na obsługę większych podmiotów. Wybierając partnera, trzeba uwzględnić nie tylko możliwości przedsiębiorstwa, z jakim chce się podjąć współpracę, lecz także myśleć o tym, że będzie to kontrahent na najbliższe kilka lat. Co warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji?

Partnerzy Comarch to firmy, które zajmują się wdrożeniem systemów ERP Comarch, świadczą usługi konsultingowe i te związane z opieką serwisową. Mają dostęp do zasobów – narzędzi i wiedzy – umożliwiających im skuteczną pomoc klientom na różnych poziomach. Nie znaczy to jednak, że każde przedsiębiorstwo będące partnerem Comarch działa tak samo efektywnie. Czym się kierować przy wyborze kontrahenta, żeby mieć pewność wyboru właściwej firmy do współpracy?

Sprawdź, czy jest na mapie sprzedaży producenta

Na początek dowiedz się, czy ma potrzebne certyfikaty. Na tak zwanej mapie sprzedaży Comarch możesz odnaleźć konkretną firmę, sprawdzić, ile dotychczas otrzymała certyfikatów i z jakiego zakresu, zobaczyć, czy jest aktywna na Społeczności Comarch, czym dokładnie się zajmuje, jakie opinie wystawili jej klienci i ile skutecznych wdrożeń przeprowadziła do tej pory. Ten ostatni punkt ściśle łączy się z tym, co pojawi się za chwilę, czyli z doświadczeniem.

Zwróć uwagę na doświadczenie

To, jakie doświadczenie ma firma, z którą potencjalnie chce się współpracować, jest naprawdę ważne. W tym wypadku im dłuższy staż i im większe portfolio zadowolonych klientów, tym lepiej. Idealnie byłoby, gdyby przynajmniej część z tych klientów działała w branży, w jakiej funkcjonuje Twoje przedsiębiorstwo. Wówczas istnieje duża szansa, że specjaliści będą wiedzieli, na co zwrócić szczególną uwagę. Poza tym stabilna, wieloletnia pozycja na rynku zazwyczaj gwarantuje bardzo dobre podejście do klienta.

Dowiedz się, czy rozumie potrzeby klientów

A to kolejny istotny punkt. Partner Comarch musi rozumieć potrzeby przedsiębiorstwa, to znaczy umieć dostosowywać swoje usługi do oczekiwań konkretnej firmy, rozumieć te oczekiwania i na nie odpowiedzieć oraz przez cały czas aktywnie uczestniczyć we wdrożeniu. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ dwa przedsiębiorstwa działające w tej samej branży mogą mieć różne wymagania. Pewnie nie będą one skrajnie różne, bo część z nich się powtórzy, ale wiele kwestii trzeba wypracować indywidualnie.

Tu ważna jest dodatkowo elastyczność w rozumieniu umiejętności dostosowywania się do terminów proponowanych przez klienta i do jego potrzeb, które czasami zmieniają się w trakcie procesu wdrożenia systemu ERP. Chodzi o to, żeby znaleźć partnera jednocześnie stosującego się do zasad najlepszych praktyk branżowych, zaangażowanego i rozumiejącego, jak ważna jest adaptacja do potrzeb kontrahentów.

Zobacz, jak wygląda komunikacja

Przy wyborze partnera warto wziąć pod uwagę także komunikatywność. Trudno sobie wyobrazić długotrwałą i zadowalającą współpracę z firmą, która nie przekazuje najważniejszych informacji albo nie odpowiada na prośby związane np. z dalszym rozwojem oprogramowania. Zatem jeśli widzisz, że już na początku trudno jest Ci uzyskać odpowiedzi na pytania, poszukaj kogoś innego.

Oceń zakres oferowanych usług

Duże znaczenie ma również zakres oferowanych usług. W zależności od wielkości firmy może być różny. Część partnerów zajmuje się nie tylko wdrożeniem systemu ERP, lecz także późniejszą asystą techniczną, która w wielu przypadkach, żeby nie powiedzieć, że we wszystkich, okazuje się niezbędna.

Sprawdź, czy zajmuje się wsparciem powdrożeniowym

Asysta techniczna nazywana bywa także wsparciem powdrożeniowym. Na czym polega? Partner Comarch, z którym podjęło się współpracę, może gwarantować bezpośrednią pomoc w pracy z systemem, dbać o jego aktualizację i instalację niezbędnych rozszerzeń, przeprowadzać warsztaty i szkolenia dla pracowników, a także doradzać w kwestii optymalizacji rozwiązań informatycznych stosowanych w firmie. Dokładny zakres usług zawsze określony zostaje w umowie. Dzięki temu w razie problemów z działaniem systemu nie trzeba się martwić, do kogo się zwrócić. Wystarczy skontaktować się bezpośrednio z dostawcą.

Ustal, ilu specjalistów zatrudnia

Co jeszcze ma znaczenie? To, ilu specjalistów zatrudnia partner Comarch. Dlaczego to jest istotne? Ponieważ ograniczone zasoby równają się ograniczonym możliwościom. Ze względu na to, że systemy ERP mają dużą liczbę specjalistycznych modułów, jednej osobie trudno będzie je dokładnie poznać. Stąd warto poszukać firmy, która dysponuje specjalistami zajmującymi się określonymi procesami. Wówczas wdrożenie powinno przebiegać sprawniej, bo ekspert będzie w stanie skuteczniej doradzić najlepsze rozwiązania.

Poza tym mali partnerzy zazwyczaj nie są w stanie zapewnić asysty technicznej przez 24 godziny 7 dni w tygodniu, co w wielu przypadkach jest wymagane.

Zapraszany po szczegóły do konsultantów

Jeśli jesteś zainteresowany szczegółowym omówieniem tego tematu, zapraszamy do kontaktu z ekspertem GECOS.:

E-mail:

biuro@gecos.pl

 

Tel:

502 474 034

Obejrzyj
22:39
19 lipca

Wszystko o KSeF z perspektywy dostawcy systemów informatycznych ERP

Comarch ERP XL
Czytaj dalej
23 maja

Sztuczna inteligencja w systemach ERP: Nowa era zarządzania biznesem dostępna już dziś !

StrategiaComarch ERP XLPodcast
23 maja

System ERP a MES  – podobieństwa i różnice

Strategia
13 maja

Planowanie produkcji w systemach ERP

Comarch ERP XL
Powiązane tematy

Strategia

Zarządzaj plikami cookies